Dit is een commerciële partnerbijdrageOndernemend nieuws

Bits & Boogie: de Digitale Dans van Mens en Data


Dit is een commerciële partnerbijdrage.

Het is tegenwoordig een wereld van zeros en ones. De bits vliegen je om de oren en we kunnen de technologische ontwikkeling nauwelijks bijhouden. COVID-19 heeft de digitalisering in onze wereld versneld, dat weten we allemaal. In dit artikel gaan we het hebben over digitale transformatie. Op welke manier gaan we hiermee om?

Het tijdperk van Zeros en Ones

Digitale transformatie is wanneer een bedrijf digitale middelen inzet om zich aan te passen aan veranderende markten en zich daardoor beter aanpast aan de behoefte van de klant. Digitale transformatie is meer dan alleen het hebben van computers en een e-mailadres. Technologie is het makkelijkste deel van digitale transformatie, maar de mens is het moeilijkste deel. Het menselijk maken van technologie is de sleutel tot succes.

Spotify, Amazon en Netflix reageren bijvoorbeeld goed op technologische verandering. Ze richten zich op menselijk gedrag en gebruikersbehoeften en doen dat door middel van marktonderzoek. Goede klantenservice is allang niet meer voldoende. Je klant centraal zetten wel. Hoeveel kun je als bedrijf wel niet doen met de klantgegevens die je al in je bestand hebt. Zet technologie in om erachter te komen hoe jij de klant het beste kunt bereiken. Transformeer jezelf dus digitaal!

De Digitale Revolutie in Conversaties

Live Chat is een van de snelst groeiende hulpkanalen. Als bedrijf kun je er niet meer omheen een live chat te hebben. Hierbij doelen we niet op hinderlijke chatbots, maar op menselijke contact waar klanten via technologische middelen mee kunnen communiceren. Je hebt live chats die vragen of je hulp nodig hebt als je een site bezoekt, maar er zijn ook online bedrijven waar je als klant een live chatgesprek kunt starten als je er behoefte aan hebt. Denk maar aan onder andere online winkels, een online casino, streamingsites of websites van overheidsinstanties. Het gebruik van een Live Chat is een van de beste voorbeelden van digitale transformatie.

Preventief Innoveren

Preventieve innovatie is nog beter in het digitale transformatieproces. Preventief innoveren is de behoefte van de klant vervullen zonder dat die klant wist dat het een behoefte was. Het is een ingewikkeld vraagstuk, maar wel cruciaal voor jou als bedrijf. Je moet nadenken over wat je moet doen voor het ontstaan van de behoefte aan je product. En dat kan alleen met online data-analyse en inspelen op trends. Digitale transformatie is dus een proces waarbij je de mens en technologie nodig hebt. Hoe je het ook went of keert.

Mobiliteit is daarvan een perfect voorbeeld. Door onze smartphones zijn wij constant verbonden met de wereld om ons heen.  De mobiele telefoons geeft gebruikers de mogelijkheid om te werken, winkelen, gamen, online gokken en sociale interacties aan te gaan, allemaal vanaf één apparaat! Als bedrijf kun je de klanten 24/7 bereiken met een mobiel toegankelijke website. Wanneer je je aanpast aan de competitieve markt die zich richt op de mobiliteitstrend, is dit een strategisch voordeel voor je bedrijf. Het is de sleutel tot verbinding en efficiëntie tot de beste digitale transformatie!


Dit is een commerciële partnerbijdrage.

Gerelateerde artikelen

Back to top button