BouwNieuws uit ZwolleVoorpagina

Viaduct Nieuwleusenerdijk voor snelle doorgang naar A28 krijgt vorm

Zwolle – Er wordt behoorlijk gewerkt in het gebied tussen de A28 en de oude Hessenweg bij Zwolle-Noord. Daar moet de nieuwe ongelijkvloerse kruising komen waardoor verkeer vanaf Ommen rechtstreeks de A28 kan oprijden. Wachten voor de stoplichten van en naar de A28 behoort daarmee straks tot de verleden tijd.

Met de  bouw van het viaduct en het verleggen van de N340 van de oude Hessenweg naar een wegdeel een kleine 100 meter verderop wordt de nieuwe  Vechtdal Verbinding zichtbaar.

Zwolle Noord verbinding A28 met N340 – nieuwe situatie
Zwolle Noord verbinding A28 met N340 -oude situatie

Werkzaamheden omgeving Hessenpoort

Tussen de A28 en de Ankummerdijk bouwt aannemer VDV voor de N340 een nieuw tracé, met twee keer twee rijstroken. In dit nieuwe tracé komen diverse ongelijkvloerse kruisingen. Bij de A28 en de Nieuwleusenerdijk komen diverse viaducten, het spoor wordt ongelijkvloers gekruist en de Bese gaat straks over de N340 heen. Daardoor kan het verkeer op de N340 en het onderliggend wegennet veiliger en beter doorrijden. Daarnaast wordt door de snellere verbinding tussen Zwolle en het Vechtdal het economische investeringsklimaat gestimuleerd.

Project Vechtdal Verbinding

De werkzaamheden rond de Hessenpoort zijn onderdeel van het project Vechtdal Verbinding. Voor het verbeteren van de verkeersveiligheid, leefbaarheid en doorstroming op de provinciale wegen N340/N48 Zwolle-Ommen en N377 Lichtmis-Slagharen heeft de provincie Overijssel een pakket maatregelen ontwikkeld. De bouwwerkzaamheden starten begin 2020. Aannemer VDV begint met het knooppunt met de A28, de bouw van het nieuwe tracé van de N340 en met de onderdoorgang in Balkbrug. Daarna volgen de werkzaamheden op de bestaande N340 en N48 en vervolgens wordt de verdere N377 aangepakt. Het project moet eind 2023 afgerond zijn.

Meer informatie over het project Vechtdal Verbinding is te vinden op www.overijssel.nl/vechtdalverbinding.

Gerelateerde artikelen

Back to top button