EconomieNieuws uit ZwolleVoorpagina

Landelijke kassastoring bij Albert Heijn verholpen

Zwolle – De winkels van Albert Heijn kampten dinsdagochtend met een korte landelijke kassastoring. Kassamedewerkers konden daarom de klanten niet verder helpen met het afrekenen. Wel kon er via de selfscan boodschappen worden gedaan. Bij de winkels zonder deze selfscan konden klanten niet terecht. Personeel stond bij de voordeur van de winkel om klanten op de storing te wijzen. Rond negen uur waren de problemen opgelost.

Zwolle heeft vijf Albert Heijn winkels en een AH to go. De supermarkten in Zwolle Zuid, Schelle en Stadshagen hebben een selfscan en konden dus klanten via het selfservice systeem helpen. De filialen in de Diezerpoort en de Aa-Landen hebben deze functie niet. De AH to go in de spoortunnel viel buiten de storing. Zij gebruiken een ander kassasysteem.

Het is niet de eerste keer dat het Albert Heijn kassasysteem wordt getroffen door een storing. Zo’n twee weken geleden, op 11 juni, kon er niet worden gepint, maar alleen contant worden afgerekend. De oorzaak was toen een firewall probleem.

Volgens medewerkers van de Albert Heijn in Zwolle had het nog te maken met de KPN storing van dinsdag.

Gerelateerde artikelen

Back to top button