Zwolle – Joost Bastiaan, bewoner van Frion, tekende dinsdag 4 februari een contract bij de Technische Unie in Zwolle. De medewerkers van het kantoor en het servicecentrum op de Hessenpoort (h)erkenden het talent van de Zwollenaar en boden hem een halfjaarcontract aan voor 16 uur per week.
“We zijn heel blij met hem”, vertelt Eelco Bruggeman (manager Servicecentrum). “Joost doet zijn werk goed en is een prettig persoon. Hij begroet klanten van de winkel altijd heel vriendelijk. En als hij weet waar iets ligt, dan laat hij ze dat zien.” Joost vult aan: “Maar voor andere vragen verwijs ik ze naar de informatiebalie. Dat heb ik afgesproken met Eelco.”
Vergeten om naar huis te gaan
Joost woont bij zorgorganisatie Frion in Zwolle en werkte de afgelopen maanden vanuit Frion bij De Technische Unie. Sinds 4 februari doet hij dat dus in dienst van het bedrijf. Hij ruimt de schappen in van de winkel waar installateurs producten kunnen kopen. Joost doet het met veel plezier, is vrolijk en kan goed met zijn collega’s opschieten. Trots: “Ik wil graag een inkomen verdienen en dat kan ik hier doen. Ik houd van het overzicht en de structuur die ik hier vind, maar soms ben ik iets te enthousiast.” Eelco: “Dan vergeet hij bijna om naar huis te gaan.”
Talent
Eelco kende Frion al als klant van de Technische Unie. Samen met Einte Talstra (jobcoach bij Frion) bekeek hij of de winkel geschikt was. En dat bleek hij te zijn. Joost moest even wennen, maar bleek al snel heel goed bij de winkel en het team te passen. De Technische Unie (h)erkende zijn talent en besloot daarom om Joost een contract aan te bieden. Dit past goed bij de waarden van Frion. De medewerkers van deze zorgorganisatie willen talent (her)kennen, bijdragen aan een goed leven, zorgen voor goed werk, en professionele ontwikkeling ondersteunen. Jobcoach Einte is trots: “Het is mooi om te zien hoe Joost is gegroeid. Hij is zelfstandiger geworden.”
Wil je meer zien van Joost? Klik hier.