EconomieNieuws uit ZwolleVoorpagina

Bianca van Zwieten van Sjenkels wint prestigieuze Coiffure Award

Zwolle – Bianca van Zwieten, Creative Director bij Sjenkels, is in de prijzen gevallen tijdens de 30e editie van de Coiffure Award. Het is de meest invloedrijke en vooraanstaande kappersprijs van Nederland. Een (inter)nationale vakjury kende haar de eerste prijs toe in de categorie ‘Dames’. De uitreiking vond plaats op 15 mei 2022 in Studio21 te Hilversum en werd gepresenteerd door Dionne Stax. Bianca: “Het winnen van de Coiffure Award is de kroon op mijn werk!”

Coiffure Award en juryrapport

Al 30 jaar is de Coiffure Award hét topevent in de kappersbranche dat ook bij de consument grote bekendheid geniet. De meer dan tweeduizend inzendingen voor de haarmodefotografiewedstrijd worden door een onafhankelijke en deskundige (inter)nationale jury beoordeeld op de juiste combinatie van het modebeeld. Kapsel, visagie, styling en fotografie horen perfect in balans te zijn. Over Bianca van Zwieten concludeerde de jury: “Coole moderne modellen, de creativiteit ten top. Dit is fashion met een eigen handschrift in vormgeving en styling. De huidige tijdgeest bevat in een serie. Het straalt mode uit zonder concessies te doen in het haar. Dit is echte liefde voor haar.”

                          

Bianca van Zwieten

Na haar brede ervaring als (freelance) haar- en fashionstylist en ondernemer van een eigen kapsalon is Bianca van Zwieten sinds 2016 Creative Director van Sjenkels. Bianca werkt verder (inter)nationaal als stylist voor vooraanstaande fashionmagazines zoals Vogue en Harpers Bazaar. Bianca: “Creëren is wat ik graag doe. Verder vind ik werken met een team belangrijk. De energie die daar uit voorkomt is magie voor mij en ik laat me dan ook inspireren door het team en de talenten die binnen Sjenkels aanwezig zijn.”

Over het winnen van de Award vertelt Bianca, die tijdens de Coiffure Award in 2018 al de prijs ‘Hairdresser of the Year’ in de wacht sleepte: “Het winnen van de Coiffure Award is de kroon op mijn werk! Het is fantastisch dat mijn collectie en visie op haarmode worden gewaardeerd door toonaangevende vakjury’s. Belangrijke elementen bij het ontwikkelen van deze haarcollectie waren vernieuwing en rauw haar. Uiteindelijk ben ik gevallen voor een soort post-apocalyptisch thema waarbij de modellen zijn neergezet als futuristische wezens in de natuur. Ik neem graag een risico in het maken van collecties. Immers door het nemen van een risico creëer je werk dat je eerder niet maakte. Daarnaast biedt Sjenkels de mogelijkheden om dit te kunnen doen.”

Sjenkels

Sjenkels bestaat al meer dan 30 jaar en is met 14 salons in Nederland inmiddels een begrip in de kappersbranche. Educatie, ontwikkeling van talent en de klant centraal stellen is een belangrijke voorwaarde voor succes. Verder investeert Sjenkels constant in nieuwe technieken. Haar deelname aan de Coiffure Award is daar een goed voorbeeld van.

Gerelateerde artikelen

Controleer ook
Close
Back to top button